Hetast just nu!

22 januari, 2010

Forts. På lång-fredag

Jag var och handlade för mina presentkort jag fått från GratisBio idag. Valde att köpte massa mat på Ica Maxi. Jag hade 1250kr, och på Maxi så brukar jag gå runt med en sån där blippistol, och scannar själv varorna som jag lägger i vagnen. Så man ser på displayen hur mycket man handlar för. Och när jag började bli klar, då hamnade jag på strax över 1250kr. Så det var perfekt. Men sen var de det där med de där rikspresentkorten, som är av papp bara. De ser lite sådär halvfejk ut, och jag är lite nojjig av mig, så jag tror dom ska titta konstig på mig när jag lämnar in dem. Bara för att de kanske aldrig sett den typ av presentkort innan, och då inte vet om de får ta emot dem eller inte. Så jag var rädd att det skulle bli en pinsam situation, men det var inga problem, hon knappade in dem i kassan.

Men det jag inte tänkte på var att det priset som stod i min scanner, det var innan avdrag för vissa rabatter. Så när hon i kassan stämplat in mina presenkort, då blev det 50 öre kvar att betala. Jag lyckades alltså plocka ihop en hel kundvagn och stanna på 1250,50kr. Och det var aldrig ens tanken. Hade lika gärna kunnat handla för 2000kr. Grejen nu var ju bara den att jag var tvungen att betala 50öre. Så jag drog mitt kreditkort, men kassan svarade att det var ett för litet belopp. Så hon i kassan fråga om jag inte hade någon krona på mig, men jag hade absolut inget annat än kort på mig. Så tänkte att vafan ska hon bråka med mig om 50öre. Så sa jag att jag kunde prova mitt vanliga VISA bakomatuttagningskort. Men det gick inte heller. Så till slut sa hon "-tryck på avbryt, jag bjuder på det här" Åh fan va snällt... Jag som va halvvägs ut till bilen i mina tankar för att hämta en krona.

Inga kommentarer: