Hetast just nu!

07 januari, 2010

Sony Dash - Dax att vakna!

Här är en skön sak man kan ha vid sängen, eller vart man egentligen själv känner för det. Den har en touchskärm på 7 tum, usb-ingång, hörlursuttag och inbyggda högtalare. Den är kompitabel med appsar, så du kopplar upp den på internet, sen är det bara att välja vad du vill den ska visa. senaste Facebook informationen, ditt fotoalbum, kalender, väder, temperatur, internetradio, youtube, och så vidare. Den ska också som jag förstått fungera utmärkt som en väckarklocka, och jag tror det är lite av hela tanken, att den ska vara en modern väckarklocka.

200 dollar är priset, och börjar säljas i april. När och om den kommer till Sverige får vi se. JAG VILL I ALLA FALL HA EN! Vi får se om jag byter väckarklocka ytterliggare en gång. Har nog haft 3 olika på 5 år nu.


Jag har själv en Philips AJ260 just nu vid sängen, som jag haft något år och är jättenöjd med. Den har en sändare som man sätter upp utomhus, som sedan sänder trådlöst information till basstationen. Då får jag utetemperatur, och kommande väder med grafiska animeringar. Sen har den inbyggd hygrometer som visar luftfuktigheten inomhus, och inomhustemperatur. Dubbla larm, och inbyggd högtalare och radio. Tid & datum ställs in automatiskt. Allting visa på en bakgrundsbelyst LCD-display med vitt sken. Finns 3 ljuslägen, stark, svag eller av. Och viktigast av allt, den har en snoooooze knapp på toppen!

Philips AJ260 - Lampan uppe i vänster hörn visar olika färg för olika väder. Orange sol, blå molnigt, lila regn.

Inga kommentarer: