Hetast just nu!

18 februari, 2010

Modernt medicinskåp

Här är medicinskåpet för er alla pillerknaprande människor.
Ett snyggt och cleant skåp som finns i två storlekar.

Small för er som vill förvara lite plåster, alvedon, ipren osv. Sen large för er som äter alvedon till frukost, det vill säga ni som knaprar värktabletter för precis minsta lilla symptom.

Borde finnas ett XL skåp också, för drogmissbrukare och extremfall som går långa behandlingar med mycket medicin som rehabiliteringsprocess

Själv skulle jag klara mig med ett mini-small skåp, då jag nästan aldrig tar några som helst värktabletter eller annan medicin. Jag tror inte att en massa piller är bra för kroppen, för kroppen har ett eget imunförsvar av en anledning, så jag vill inte att min kropp ska bli beroende av piller. En annan sak är det ju absolut om man måste ta medicin för att just kunna leva ett normalt liv.


När jag ändå är inne på ämnet. Jag har aldrig riktigt förstått dessa gelékrämer som Zon och allt vad de heter, där man smörjer in stället på kroppen där man har ont, och så går värken över. Vad är det som händer egentligen? Om man har ont någonstans, då är ju det ett rop från kroppen på att någonting är fel, och att något måste göras. Med vad gör vi då, jo vi bedövar det som gör ont, sen fortsätter vi att använda kroppsdelen på samma sätt. Det måste ju i sin tur göra att skadan blir ännu värre, eftersom man fortsätter att nöta på den. Därför har jag svårt att se en bedövningskräm som någon lösning.


radius-design-shop.de

Inga kommentarer: