Hetast just nu!

07 april, 2010

Vart tog min frisör vägen?

Har alltid klippt mitt hår på samma ställe sen något år tillbaka. Stället hade lite av en sån där amerikansk barbershop förorts stuk som man sett på filmer (Honey, Barbershop 1 & 2), förutom att frisören här var vit. Under bunten med tidningar för kunderna så hittade man både Bibeln, Koranen och porrtidningar, det fanns något för alla att läsa helt enkelt. Frisören i sig själv var full av rasistiska och perversa skämt som han drog gång på gång. Han hade helt enkelt något för alla att berätta, och hade han inget kul berätta så använde han gärna redskap som hjärngympa pyssel, kortleksaskar som ger elstötar, eller en prutthögtalare gömd under de väntandes stol, som han aktiverade med ett tryck på en fjärrkontroll.

Skulle dit som vanligt här i förra veckan och boka en klipptid. Parkerar bilen mittemot salongen, kliver ur och tittar över gatan. Det ända jag ser i fönstren är brun golvpapp med någon text skriven på. "Här öppnar snart en ny butik" what the fuck, vad hände med frisörsalongen!? Jag var där och klippt mig för omkring 1½ månad sen, och då pekade jag på hans gamla kassaapparat som ser ut vara från 1600-talet och frågade om inte han också ingår i den nya lagen om kassaapparat som sattes i kraft 2010, som ska göra det svårare att ta svart betalning av kunder.

Salongens kassaapparat (liknande denna)

Nu är frågan, stängde han frisörsalongen för att han levt på svarta pengar hela karriären, eller var det dags för pension? Varför sa han inget om att slå igen? Vann han på lotto? Blev han sjuk?

Jag efterlyser nu min frisör, efter svar på mina frågor. (fick svaret att han slog igen och la ned verksamheten. Möjligtvis en pension)

Imorgon ska jag klippa mig på en "modernare" frisörsalong. Kändes lite skrämmande när jag gick in där i tisdags och beställde en tid. Det satt massa gamla tanter under nå maskiner som jag bara sett på ufo-filmer tidigare. Och första intrycket av den manliga personen som mottog mig och min bokning var att han måste vara gay, så det här kan inte bli annat än en bra klippning. 

Är det något bögar kan, då är det inredning och skönhet ;)

Inga kommentarer: