Hetast just nu!

23 september, 2010

Philips - Airfryer


Philips Airfryer - Fritösen som friterar med varm luft

Med denna fritös påstår Philips att man kan fritera mat med hjälp av varm luft istället för olja, och på så vis friteras maten med 80% mindre fett som följd. Och resultatet ska bli bra, pommes frites ska bli både gyllenbruna och krispiga.

Tekniken som används i produkten heter Rapid Air och är patenterad av Philips. Den handlar i korthet om att man låter varm luft cirkulera runt det som ska friteras och på så sätt bildas den krispiga ytan. Ihop med fritösen får du även med ett verktyg som gör att du kan fritera flera sorters mat samtidigt utan att deras smaker blandas ihop.

En väldigt intressant produkt från Philips tycker jag. Har själv en fritös hemma, men sällan jag orkar böka fram det stora monstret och kladda med oljan hit och dit. Även fasten jag har en smart fritös med ett eget filtreringssytem, där oljan överförs till en behållare samtidigt som den filtrerar på vägen dit, så orkar jag ändå inte hålla på speciellt ofta och fritera. Men den här nya Airfryer verkar helt klart mycket smidigare då man inte behöver bry sig om kladdet med oljan. Inte omöjligt jag byter ut min om den här visar sig fungera lika bra :)


Airfryer kommer till Sverige i januari och har ett rekommenderat pris på 199 euro. Du som gillar friterad mat bör definitivt gå och testa den.

Inga kommentarer: