Hetast just nu!

25 maj, 2011

Nya Walkmanmodeller från Sony - B162 & B163




Först tänkte jag skriva ett inlägg om Sony's nya mp3 spelare just för att bara säga: NÄR SKA DE GE UPP OCH INSE ATT MP3-SPELARNAS UTVECKLING HAR GÅTT VIDARE, INGEN KÖPER DENNA TYP AV SIMPLA MP3-SPELARE LÄNGRE!

MEN! 
Så började jag läsa lite om dem, och sen såg jag lite bättre bilder och insåg att det här var ju rätt trevliga och stiliga små saker. En sån skulle jag kunna tänka mig att ha!

Mp3-spelare börjar dö ut, numera ska det vara touchskärmar och WIFI upkoppling. Men när man kommer men en sån här produkt som har en snygga design och otroligt fina färger, då helt plötsligt kan en "tråkig" mp3-spelare hitta hem till en del köpare. Och priser är dessutom mer rimligt om man bara vill lyssna på musik och inte något annat.

På insidan har man åstadkommit en del förändringar, bland annat har en knapp för extra bas lagts till vilken gör att musiken blir tyngre och displayen blinkar i takt med låten. Något som imponerade på mig, eller ja kanske lite i alla fall, det är att en treminutersladdning ger hela 90 minuter musiklyssnande. Ja 3 minuter laddning, du läste rätt. Annars vid fulladdat batteri (vilket tar betydligt längre tid) så räcker batteriet i 18 timmar.

De nya spelarna kostar mellan 550 kr och 700 kr beroende på om man vill ha 2 Gb eller 4 Gb hårddiskutrymme. B162 och B163 som de heter släpps i juni.

Inga kommentarer: